Novadā

Talsu pilsētā pakāpeniski tiek atjaunota ielu un ceļu infrastruktūra. Pagājušajā gadā jaunu segumu un mūsdienīgu ielas veidolu ieguva Stendes un Rīgas iela, bet šogad tiek veikta projektēšana Dundagas ielas seguma nomaiņai.

Dundagas iela ir viena no pilsētas centrālajām ielām, kas cauri Talsiem vijas trīs kilometru garumā. Ielas segums daudzu gadu laikā ir tehniski nolietojies, tāpēc ir nepieciešams rast ilgtermiņa risinājumu tā uzlabošanai. Tieši šī iemesla dēļ pagājušā gada beigās tika uzsākta Dundagas ielas seguma virskārtas atjaunošanas projektēšana.

SIA „Projekts 3” par 33 355 eiro (bez PVN) nodrošinās gan būvprojekta izstrādi (27 855 eiro bez PVN), gan autoruzraudzību (5500 eiro)būvdarbu laikā.

Talsu novada pašvaldības Attīstības plānošanas un projektu vadības nodaļas vadītāja Jolanta Skujeniece informēja, ka apstiprināti Ministru kabineta noteikumi, kas nosaka kritērijus un kārtību, kādā šogad tiek izvērtēti un izsniegti valsts aizdevumi pašvaldībām Covid-19 izraisītās krīzes seku mazināšanai un novēršanai.

„MK noteikumi paredz, ka pašvaldībām ir iespēja pieteikties aizņēmumam Valsts kasē, lai atjaunotu ielu infrastruktūru. Šobrīd šis mums ir vienīgais iespējamais finansējuma avots, lai šo ielu sakārtotu. Esam paredzējuši, ka būvprojekts tiks izstrādāts tā, lai būvdarbus varētu veikt divās kārtās. Tas nozīmē, ka arī aizņēmumu pašvaldība varētu saņemt katrai kārtai atsevišķi. Viena no kārtām ietvertu ielas seguma atjaunošanu Dundagas ielā no Raiņa līdz Lielgabalu ielai, otra kārta no Lielgabalu ielas līdz pilsētas robežai” pastāstīja J. Skujeniece.

Dundagas ielu nav paredzēts pilnībā pārbūvēt, bet gan atjaunot seguma virskārtu, izvērtējot esošai situācijai atbilstošāko darbu metodi. Tiks atjaunoti gājēju celiņi un vienā ielas pusē izveidota velojosla. Plānots sakārtot ielas lietusūdens novadīšanas sistēmu, lai tā atrisinātu arī ieilgušo problēmu ar gājēju tuneļa Dundagas ielā applūšanu spēcīgu nokrišņu gadījumos.

J. Skujeniece norāda, ka šobrīd ir pāragri runāt par visiem būvprojektā iekļautajiem risinājumiem, jo projektēšana vēl ir procesā, un turpinās regulārs pašvaldības un projektētāju darbs. Darba gaitā ir jārisina arī sarežģītākas situācijas, jo, piemēram, veloceliņa izbūve ir saistīta ar privātīpašumu tiesībām.

Inita Fedko