Talsu novada iedzīvotājiem risināt dzīvokļu jautājumus palīdz Dzīvokļu komisija. Tā ne tikai izskata iesniegumus par personu nodrošināšanu ar dzīvojamo platību un lemj par pašvaldībai piederošo dzīvojamo telpu piešķiršanu, bet arī izvērtē pašvaldības dzīvojamo fondu.
Pagājušajā gadā Dzīvokļu komisija saņēmusi 1380 iesniegumus, 26 komisijas sēdēs pieņēmusi 1083 lēmumus un apsekojusi 99 dzīvokļus. Neiztrūkstošs komisijas darbs ir arī cilvēku konsultēšana par tiesībām saņemt palīdzību dzīvokļu jautājumu risināšanā un pieņemto lēmumu skaidrošana.
Kādos gadījumos jāvēršas Dzīvokļu komisijā?
Tā risina jautājumus par personas tiesībām saņemt palīdzību dzīvokļu jautājumu risināšanā, iekļaušanu Palīdzības reģistrā un izslēgšanu no tā; par dzīvojamo telpu izīrēšanu personām, kurām, pienākas palīdzība dzīvokļa jautājumu risināšanā; par sociālā dzīvokļa īres līguma noslēgšanu, pagarināšanu un izbeigšanu; par dzīvojamo telpu īres līguma noslēgšanu, pagarināšanu un izbeigšanu; par izīrēto dzīvojamo telpu maiņu; par atļauju iemitināt pašvaldības piederošajā nekustamajā īpašumā personas, kas nav īrnieka laulātais, vecāki (adoptētāji), darbnespējīgie brāļi, māsas un pilngadīgie bērni, kuriem nav savas ģimenes; par personas deklarētās dzīvesvietas ziņu anulēšanu.
Dzīvokļu komisijas priekšsēdētāja Jolanta Ivanova atklāj, ka šobrīd Talsu novada pašvaldības Palīdzības reģistrā ir 75 personas, bet tūlīt tiks organizēta palīdzības reģistra atjaunošana atbilstoši saistošajiem noteikumiem Nr.17 „Kārtība, kādā Talsu novada pašvaldība sniedz palīdzību dzīvokļu jautājumu risināšanā”. Personām tiks nosūtītas uzaicinājuma vēstules iesniegt dokumentus, kas apliecina viņu tiesības atrasties šajā reģistrā.
Lai cilvēks tiktu iekļauts Palīdzības reģistrā, katram no gadījumiem ir savi kritēriji, kam jāizpildās. Iesniedzot dokumentus, personai ir jāpievieno visi pieejamie dokumenti, kas apliecina viņa situāciju (piemēram, tiesas nolēmums par esošās dzīvesvietas atbrīvošanas, dzīvesvietas uzteikums un tamlīdzīgi). Ja komisija, saņemot dokumentus, secina, ka nav pievienoti visi nepieciešamie apliecinājumi, tad tiek lūgts iesniegt trūkstošos dokumentus, lai varētu tikt pieņemts gala lēmums.
Tā kā Talsu novada pašvaldības īpašumā atrodas daudz pašvaldības funkciju izpildei nevajadzīgi īpašumi, bet tie ir jāuztur, kas prasa lielu finansējuma apjomu, jau pagājušajā gadā sākās aktīvs atsavināšanas process.
„Īpašumus, ko virzām uz atsavināšanu, izvērtējam pēc iekšējiem noteikumiem „Noteikumi par Talsu novada pašvaldībai piederošo dzīvokļu un dzīvojamo māju izvērtēšanu”. Lielākoties šie īpašumi ir neapmierinošā tehniskā stāvoklī vai arī tos izmanto ilggadēji īrnieki, kuriem nav sniegta palīdzība dzīvokļu jautājumu risināšanā un kuri atbilstoši likumam var atsavināt savu īrēto dzīvokli. Šogad Saimnieciskā nodrošinājuma nodaļa un Attīstības plānošanas un projektu attīstības nodaļa strādā, lai virzītu vairāk nekā 20 pašvaldībai piederošos dzīvokļus atjaunošanai projektā „Sociālo mājokļu atjaunošana vai jaunu sociālo mājokļu būvniecība”. Ja viss norit kā plānots, pēc projekta pabeigšanas komisija varētu dzīvojamās platības piedāvāt personām, kuras ir reģistrētas Palīdzības reģistrā,” informē J. Ivanova.