27. septembrī pansionātā „Lauciene” atklāts jauns pakalpojums – digitālā ārsta kabinets un turpmāk tā iemītniekiem, sadarbībā ar SIA „Digital Clinic”, būs iespēja izmantot dažādu nozaru ārstu konsultācijas tiešsaistē ar sertificētiem un Latvijā pieprasītiem augsta līmeņa speciālistiem. Tas palīdzēs izvairīties no garām rindām ārstniecības iestādēs, tāpat vieglāk palīdzību varēs saņemt cilvēki ar kustību ierobežojumiem.
Attālinātas ārstu un speciālistu konsultācijas kļūst arvien populārākas un tās izmanto arvien vairāk cilvēku. Kā zināms, nereti reģionos ir ierobežota piekļuve plašam medicīnas speciālistu klāstam vai arī cilvēkiem ilgi jāgaida, kad reizi mēnesī no Rīgas un citām pilsētām atbrauc konkrētās jomas speciālisti. Līdztekus garas rindas pie speciālistiem, jo īpaši valsts apmaksātiem pakalpojumiem, kad atsevišķos gadījumos pieraksts jāgaida pat gadiem, nav jauna problēma veselības aprūpē. Lai novērstu šo situāciju, pansionātā „Lauciene” ieviestas būtiskas pārmaiņas veselības aprūpes pieejamībā, sniedzot senioriem, tostarp pansionāta darbiniekiem, attālinātas nepieciešamās ārstu konsultācijas.
„Par idejas iedzīvināšanu jāpateicas Talsu novada domes priekšsēdētājai Evai Kārkliņai, jo brīdī, kad pie manis griezās Digital Clinic vadītāja Sandra Pļaviņa ar aicinājumu apsvērt vai šāds pakalpojums mums būtu noderīgs, no domes vadības saņēmu viennozīmīgu atbalstu, un tā tas process sākās. Ir patiesi liels prieks, ka varam būt pirmā sociālās aprūpes iestāde Latvijā, kura tikusi pie digitālā ārsta kabineta. Tagad ārsts mūsu pansionāta iemītniekiem būs zvana attālumā diennakts režīmā un iespēja ar speciālistiem sazināties vienas vai divu dienu laikā. Jebkurai sistēmai ir jākalpo cilvēkam, nevis otrādi. Es ļoti ceru, ka šis kabinets kalpos mūsu cilvēkiem – gan pansionāta iemītniekiem, gan darbiniekiem. Šis pakalpojums prasa papildu finansējumu, taču vienlaikus ļauj arī ietaupīt, piemēram, transporta izmaksās, jo visbiežāk, lai saņemtu kvalificēta speciālista konsultāciju, nākas mērot diezgan tālus ceļa attālumus. Uzņēmums nodrošina kompleksu pakalpojumu grozu, kas aktuāls tieši mūsu cilvēkiem, un tajā noteikts konkrēts ārstu vizīšu skaits, ko mēs katru mēnesi varēsim izmantot. Jau zināms, ka digitālā ārsta kabinets Laucienes pansionātā turpinās darbu arī nākamgad,” atklāj pansionāta „Lauciene” direktors Kārlis Volanskis.
„Šis stāsts ir par nejaušu veiksmes faktoru – tiklīdz šī ideja tika nodota Kārlim, viņš to „paķēra” un panesās. Skaidrs, ka mums ir jāmainās, jāiet laikam līdzi un mūsdienu iespējām, turpinot tehnoloģiju attīstību un to aktīvu integrēšanu mūsu ikdienā,” sveicot digitālā ārsta kabineta atklāšanas dienā, teica Talsu novada domes priekšsēdētāja Eva Kārkliņa.
Kā stāsta pansionāta „Lauciene” galvenā māsa Kristīne Stabulniece, digitālās iespējas sistēmā jau iztestētas un galvenais, ka sistēmas ieviešana atvieglo darbu un ir solis pretī medicīnas attīstībā. Vairāki dažādu veidu izmeklējumu rezultāti tagad būs pieejami vienuviet vienā sistēmā, un nebūs jāmeklē pa dažādām iestādēm, arhīviem, papīriem. Tāpat būs ērtāka datu apmaiņa ar laboratorijām, e-Veselības un DataMed informācijas sistēmām.
„Mēs rūpējamies, lai pacienti saņemtu nepieciešamo medicīnisko konsultāciju visaugstākajā kvalitātē ātrāk un ērtāk. Attālinātajā vizītē, izmantojot video saziņas līdzekļus, tiek nodrošināti vairāki svarīgi medicīnas pakalpojumi, kas ietver ne tikai konsultācijas ar speciālistiem, bet arī medikamentu recepšu izrakstīšanu, izmeklējumu rezultātu aprakstu un norīkojumu uz papildu izmeklējumiem ieguvi, ja tas nepieciešams. Lai gan attālinātie pakalpojumi ir viens no risinājumiem, kā nodrošināt veselības aprūpes nepārtrauktību, protams, ir gadījumi, kad attālinātā medicīna nevar palīdzēt un klientam ir nepieciešams saņemt klātienes neatliekamo palīdzību. Mūsu ārsti izvērtē katra klienta veselības stāvokli, sniedz rekomendācijas, kā arī nodrošina individuālu pieeju slimības diagnostikai un ārstēšanai,” telemedicīnas priekšrocības ieskicē SIA „Digital Clinic” vadītāja Sandra Pļaviņa.