Sports
Arturs Ozoliņš ar komandu uz pjedestāla

18. februārī FIA pasaules rallija čempionāta (WRC) Zviedrijas posma apbalvošanas ceremonijā uz goda pjedestāla kāpa ne tikai uzvarētāju ekipāžas, bet arī talsenieks Arturs Ozoliņš, pārstāvot uzvarētāju komandu Hyundai Shell Mobis World Rally Team”.

Arturs šajā sezonā strādā Hyundai Motorsport” komandā kā soma Esapeka Lapi un norvēģa Andrea Mikelsena sacīkšu inženieris. Arturs arī pats ir sacīkšu braucējs: paša dibinātajā komandā „TEAM OZO” viņš ir tehnisko risinājumu guru un pilots, bet viņa kolēģis Rūdis Laizāns – stūrmanis. Artura ekipāža ir startējusi vairākos rallijos un rallijsprintos Latvijā.

Arturs ir uzaudzis Pastendē, savukārt skolojies Talsu sākumskolā un Talsu Valsts ģimnāzijā, pēc tam dodoties studēt Rīgas Tehniskajā universitātē, bet vēlāk – Oksfordā. „Hyundai” komandas sastāvā viņš nonāca 2019. gadā pēc konkursa izturēšanas uz oficiālajā „Hyundai Motorsports” mājaslapā izsludināto testu inženiera vakanci. Par to, kā kļuvis par pasaules līmeņa sacīkšu inženieri, Arturs stāsta: „Šai pozīcijai pieteicos, kamēr vēl studēju Oksfordas Bruksa universitātē maģistrantūras programmā par motorsporta inženieri. Šis izglītības līmenis man noteikti deva priekšrocības un iespēju būt konkurētspējīgam pretendentam atlasē. Taču arī iepriekšējā pieredze spēlēja nozīmīgu lomu, lai atšķirtos no citiem pretendentiem – biju jau ar četru gadu pieredzi autosportā, pateicoties „Sports Racing Technologies” komandai Latvijā, kur strādāju par auto mehāniķi. Par sacīkšu inženieri es sāku strādāt 2023. gada sākumā, strādājot ar Esapekas Lapi un Jannesa Fermas ekipāžu. Līdz tam mani darba pienākumi „Hyundai” bija uzlabot automobiļu veiktspējas sniegumu treniņos pirms rallija posmiem. Kā sacīkšu inženierim mani tiešie darba pienākumi ir vienmēr uzturēt ciešu kontaktu ar ekipāžu, palīdzot viņiem uzlabot sniegumu sacīkšu laikā, strādājot ar auto regulējumiem un konsultējot, lai tiktu veiktas pareizas izvēles un stratēģijas. Analizējot dažādus tehniskos sensoru datus, braucēja atsauksmes un iepriekšējo pieredzi, man ir jāveic izvēles, kādus ieteikumus vai padomus sniegt ekipāžai un pārējai komandai, lai mēs kā komanda varam sasniegt pēc iespējas augstākus rezultātus. Šī ir mana otrā sezona šajā amatā, un šogad manā pārziņā ietilpst arī darbs ar Andreas Mikelsena un Torsteina Eriksena ekipāžu.”

Rallija ekipāža

Arturs arī pats turpina piedalīties sacīkstēs. Kā braucējs viņš ir piedalījies Latvijas Rallija čempionātā un arī Talsi/Liepāja rallijā ar VW Golf 1. Arī Esapeka Lapi reiz piedalījās šajā rallijā un pat izcīnīja uzvaru, kad 2014. gada sacensības notika ziemā. Šogad „Tet Rally Latvia” pirmo reizi būs WRC posms, un, lai gan Lapi nestartē pilnīgi visos pasaules čempionāta posmos, iespēja pašu mājās redzēt uzvarētāju komandu – soma Lapi ekipāžu ar latviešu inženieri Ozoliņu – nebūt nav izslēgta. Tikmēr Arturs ar stūrmani Rūdi Laizānu vasaras nogalē plāno piedalīties Cēsu rallijā.

Artura stāsts ir iedvesma jauniešiem, ka sapņus ir iespējams pārvērst mērķos, un mērķus realizēt. „Jauniešiem iesaku paļauties uz savu intuīciju un censties atrast savu aizraušanos – tas man šķiet ir pats galvenais! Ja konkrētā lieta dara tevi aizrautīgu, tevī dabiski radīsies lielāka vēlme tai veltīt vairāk laika un enerģijas. Iesaku arī izmantot mūsdienu tehnoloģijas un pieejamos resursus, lai atrastu informāciju par sev interesējošām tēmām,” Arturs mudina.