Kolka

Kurzemes piekrastē valsts reģionālā autoceļa Ventspils–Kolka (P124) posmos no Sīkraga līdz Mazirbei (50,05.–56,28. km) un no Vaides līdz Kolkai (67,30.–74,80. km) sāk atjaunot segumu. Abos posmos ir ieviests ātruma ierobežojums 50 un 70 km/h. Katra objekta šķērsošanai jārēķina 15 minūtes.

Abos posmos veiks seguma atjaunošanu ar virsmas apstrādi, kā arī atjaunos pieturvietas, remontēs caurtekas, noņems apaugumu no nomalēm. Darbus veiks piegādātāju apvienība VIA un LAU, līgumsumma – 707 247 eiro (ar PVN), būvuzraugs – SIA ACM Projekts. Darbus plānots pabeigt līdz jūlija beigām, tie tiek finansēti no valsts budžeta līdzekļiem2011. gadā abi posmi tika pārbūvēti ar ERAF līdzfinansējumu.

Ar virsmas apstrādi pārklāta seguma virsma tiek aizsargāta pret novecošanos, ūdens iekļūšanu ceļa konstrukcijā un bedru veidošanos, paildzinot seguma kalpošanas laiku par pieciem līdz desmit gadiem. Pirms virsmas apstrādes autoceļa asfaltbetona segumam tiek salabotas plaisas, bedrītes un nelīdzenumi, ja tādi ir izveidojušies. Veicot virsmas apstrādi ceļa segumam uzklāj bitumena kārtu, kurai uzber pāris centimetrus biezu sīkšķembu kārtu, kas tiek attiecīgi pieveltņota.

Virsmas apstrādes posmos īpaši svarīgi ir ievērot noteikto ātruma ierobežojumu. Šķembiņām ir jāsaformējas satiksmes ietekmē – jāatrod stabilākais stāvoklis balstoties citai pret citu un stingri jāpielīp seguma virsmai. Ja autovadītāji pārsniedz noteikto ātrumu, strauji bremzē vai paātrinās, tad automašīnu riteņi šķembiņas nepieveltņo, bet atrauj no seguma, tā paildzinot virsmas apstrādes formēšanos vai pat atsevišķas vietas sabojājot pavisam, kā arī pārsniedzot noteikto ātruma ierobežojumu tiek apdraudēti citi satiksmes dalībnieki lidojošu sīkšķembu dēļ. Tādēļ autoceļa virsmas apstrādes posmos tiek samazināts atļautais braukšanas ātrums, kā arī uzstādītas ceļazīmes, kas brīdina par lidojošajiem akmentiņiem. Pēc tam, kad šķembas ir piebrauktas un saformējušās ar bitumenu, liekos akmentiņus noslauka, un atjauno sākotnējo braukšanas ātrumu.