Novadā

Talsu novada pašvaldības rīcības plānā apstiprinātās aktivitātes, kas vērstas uz budžeta izdevumu samazinājumu, paredz pakāpenisku amatu vietu pārskatīšanu visās pašvaldības iestādēs, struktūrvienībās un nodaļās. 12. martā Talsu novada pašvaldības domes deputāti apstiprināja pārskatīto Centrālās pārvaldes Amatu katalogu. Tajā veiktas strukturālas izmaiņas, kā arī samazināts amatu vietu skaits par 50.

Apstiprinātās izmaiņas, kas stāsies spēkā 1. jūnijā, Centrālajā pārvaldē par 24,63% samazinās amatu vietu skaitu (no 203 līdz 153 amatu vietām), tā par 21,42% samazinot arī atalgojuma izmaksas.

Tā kā reorganizācija ātrāk ir īstenojama pa posmiem, tad tagad pārskatīta Centrālās pārvaldes struktūra, bet pēc tam secīgi izvērtēs arī iestāžu un pilsētu un pagastu pārvalžu darbu organizāciju.

Analizējot Centrālās pārvaldes struktūru un funkcionālo sadalījumu, noteiktas jomas, kas pārklājas, un funkcijas, kas dublējas, tā veidojot lieku birokrātiju un mazinot efektivitāti. Reorganizācijas laikā būtisks akcents likts uz mūsdienīgām un ārējai tirgus situācijai atbilstošām darbinieku kompetencēm. Tāpat tiks definēti konkrēti mērķi un funkcijas, pārskatīta informācijas plūsma, uzlabota  lēmumu pieņemšana un savstarpējā sadarbība starp dažādām pašvaldības jomām, tā veicinot korektu resursu izmantošanu un pakalpojumu sniegšanu iedzīvotājiem.

  • Izveidos departamentus

Pārskatot Centrālās pārvaldes struktūru un samazinot amata vietas, tika piedāvāts līdzšinējās nodaļas apvienot vairākos departamentos.

Šobrīd Centrālo pārvaldi veido Attīstības plānošanas un projektu vadības, Darba aizsardzības, ugunsdrošības un civilās aizsardzības, Dokumentu pārvaldības, Dzimtsarakstu, Finanšu un grāmatvedības, Iepirkumu, Informācijas un komunikācijas tehnoloģiju, Īpašumu un vides aizsardzības, Juridiskā, Kvalitātes vadības un uzraudzības, Sabiedrisko attiecību un mārketinga, Personāla vadības, Saimnieciskā nodrošinājuma un Tūrisma nodaļa, Talsu novada Būvvalde un Pašvaldības policija.

  • Jaunā struktūra paredz vairāku departamentu izveidi, apvienojot dažādas jomas un integrējot speciālistus jaunajā struktūrā.
    • Administrācijā no 1. jūnija ietilps pašvaldības izpilddirektors, divi viņa vietnieki, kvalitātes un risku vadītājs, kā arī iekšējais auditors.
    • Administratīvajā departamentā paredzēts ieļaut Dokumentu pārvaldības (pēc izmaiņām: Dokumentu vadības nodaļa), Personāla vadības, Sabiedrisko attiecību un mārketinga nodaļas (pēc izmaiņām: Sabiedrisko attiecību nodaļa) un vecāko darba aizsardzības speciālistu. Kopējais amatu vietu skaits departamentā plānots 20.
    • Attīstības plānošanas, projektu vadības un tūrisma departamentā tiks apvienotas Attīstības plānošanas un projektu vadības un Tūrisma nodaļas. Šajā departamentā tiks iekļauts arī uzņēmējdarbības un NVO konsultants. Kopējais amatu vietu skaits paredzēts 14.
    • Finanšu un grāmatvedības departamentu veidos līdzšinējā Finanšu un grāmatvedības nodaļa. Tajā kā jauns amats izveidots vadošais finanšu analītiķis. Šajā departamentā paredzētas 25 amatu vietas.
    • Juridiskajā, iepirkumu un kapitālsabiedrību uzraudzības departamentā būs iekļautas līdzšinējās Juridiskās un Iepirkumu nodaļas, kā arī kapitālsabiedrību uzraudzības vecākais speciālists un kapitālsabiedrību speciālists. Šajā departamentā paredzētas 12 amatu vietas.
    • Nekustamo īpašumu un vides aizsardzības departamentā plānots apvienot Īpašumu un vides aizsardzības un Saimnieciskā nodrošinājuma nodaļas funkcijas. Līdztekus vides, nekustamā īpašuma, energopārvaldības jautājumiem šī departamenta pārziņā būs arī transporta jautājumi. Kopējais amatu vietu skaits te paredzēts 30.
    • Būvvalde (amatu vietu skaits: 8),
    • Dzimtsarakstu nodaļa (amatu vietu skaits: 4) un Pašvaldības policija (amatu vietu skaits: 26) saglabās savu struktūru, bet Pašvaldības policijas pakļautībā turpmāk būs arī civilās aizsardzības speciālists.
    • Arī Informācijas un komunikāciju tehnoloģiju nodaļa netiks reorganizēta par departamentu, bet paredzēts mainīt tās rīcības fokusu: samazināsies atbalsta speciālistu loma, bet pieaugs sistēmu attīstības un pilnveidošanas nozīmība, kas, ieviešot dažādus risinājumus, ļaus ilgtermiņā pašvaldībai strādāt ātrāk un efektīvāk. Šajā struktūrā paredzētas deviņas amatu vietas.
  • Jaunā struktūra tiks ieviesta no 1. jūnija

Lai arī sākotnēji reorganizāciju bija paredzēts īstenot līdz 1. maijam, tomēr, saliekot secīgu darbu grafiku, konstatēts, ka tas nav iespējams. Lai Centrālā pārvalde sāktu darboties jaunajā struktūrā, nepieciešams izveidot gan departamentu nolikumus, gan arī pārskatīt un atjaunot amatu aprakstus. Līdztekus notiks arī darbinieku izvērtēšana un uz departamentu vadītāju amatiem tiks izsludināti atklāti amatu konkursi.

Reorganizācijas termiņu dēļ arī nepilnais darba laiks Centrālās pārvaldes darbiniekiem stāsies spēkā no 1. jūnija, ne no 15. aprīļa, kā tas sākotnēji bija plānots.