Valsts ceļu tīklā šogad būvdarbus plānots veikt 640 kilometros ceļu. Darbi noritēs uz 111 kilometriem valsts galveno autoceļu, 379 kilometriem valsts reģionālo un 149 kilometriem vietējo autoceļu. Šogad visvairāk darbu notiks uz reģionālajiem autoceļiem, tostarp uz Talsu novadā.
VSIA „Latvijas Valsts ceļi’’ tīmekļvietnē ir publicēta karte ar šogad plānotajiem valsts ceļu remontdarbiem. Savukārt izdevumā Autoceļu avīze ir pieejama plašāka informācija par konkrētiem darbiem, kas paredzēti katrā remontdarbu posmā. Izdevums pieejams šeit.
Talsu novadā atjaunos segumu reģionālā autoceļa Talsi–Upesgrīva (P127) posmā no Laidzes līdz Upesgrīvai (7,11.–34,28. km). Darbi posmā uzsākās pērn septembrī. Šogad turpinās sakārtot ūdens atvadi – tīrīs grāvjus un atjaunos caurtekas. Sakops koku vainagus un veiks sauso, traucējošo un bīstamo zaru izzāģēšanu. Uz ceļa un nobrauktuvēs turpināsies izlīdzinošā frēzēšana, ar karsto asfaltbetonu labojot iesēdumus un ceļa profilu un ieklājot jaunu asfaltbetona dilumkārtu.
Projekta ietvaros remontēs 1935. gadā uzbūvēto tiltu pār Ziemeļvalku (17,34. km) un tiltu pār Grīvu (33,20. km), kas būvēts 1963. gadā.
Kopā pārbūvēs 24 autobusu pieturvietu platformas, pieturvietās Lādzere, Uguņi un Upesgrīva atjaunos arī paviljonus. Uzstādīs jaunas drošības barjeras 4,8 kilometru garumā. Būvdarbus veic SIA „VIA’’ par līgumcenu 6 281 084 (ar PVN), būvuzraudzību – SIA Ceļu inženieri. Tos plānots pabeigt 2023. gada jūlijā.
Arī diviem autoceļa Sloka–Talsi (P128) posmiem turpinās atjaunot segumu. Posmā, kas iestiepjas Talsu novadā (51,05.–74,02. km) sakārtos ūdens atvadi un atjaunos pieturvietu platformas, kā arī visā posmā ieklās jaunu asfaltbetona dilumkārtu un uzstādīs satiksmes aprīkojumu.
Ģibuļu pagasta Pastendē šogad turpinās būvēt jauno tiltu pār Stendes upi uz vietējā autoceļa Talsi–Remeši (V1406) (4,80. km). 1966. gadā būvētais dzelzsbetona vienlaiduma tilts tika demontēts pagājušā gada rudenī, jo tam konstatēja būtiskus defektus. Tā vietā paredzēts jauns tērauda lokšņu velves konstrukcijas tilts uz dzelzsbetona pamatiem, tilta gala sienas paredzēts izbūvēt upes augšteces un lejteces galos. Tilta labajā pusē izbūvēs ietvi ar betona bruģakmens segumu. Darbu ietvaros upes gultni pie tilta nostiprinās ar laukakmeņiem, bet nogāžu stiprināšanai izbūvēs laukakmeņu klājumu betonā.
Būvdarbus veic SIA „Katleri’’ par līgumcenu 574 164,36 eiro (ar PVN), būvuzraudzību nodrošina SIA „Teede insenerid’’, projekta autors ir SIA „Inženierbūve’’.
Plānots, ka būvdarbus pabeigs šā gada otrajā ceturksnī, un šķērsojums būs slēgts līdz būvdarbu beigām. Būvdarbu vietas apbraukšana organizēta pa Ventspils šoseju (A10) un reģionālo autoceļu Talsi–Stende–Kuldīga (P120). Gājēju kustību nodrošina blakus esošais tilts Pastendē Skolas ielā.
Paredzams, ka būvdarbu sezona valsts ceļu tīklā atsāksies aprīļa otrajā pusē, savukārt objektos, kur plānota seguma atjaunošana, darbi uzsāksies maijā.