Latvijas Pasts turpinās nodrošināt Talsu novada iedzīvotājiem pakalpojumu nepārtrauktību. Ņemot vērā klientu paradumus, uzņēmums šobrīd piedāvā vairākus veidus, kā saņemt dažādus pakalpojumus – ar pakomātu starpniecību, dodoties uz pasta nodaļām vai klienta dzīvesvietā pēc pieprasījuma. Individuāla pastnieka vizīte mājās ir īpaši draudzīgs pakalpojuma saņemšanas veids ārpus lielajām pilsētām.
Sūtījumu pakalpojumi visā pasaulē attīstās ar milzu sparu. Latvija nav izņēmums, tādēļ konkurence šajā nozarē rosina mainīties arī Latvijas Pastu, kas šogad koncentrēsies uz jaunu stratēģisko virzienu. Laikā, kad papīra dokumentus pakāpeniski aizvieto e-dokumenti un preses patēriņu ietekmē elektroniskie mediji, samazinās arī vēstuļu un drukāto izdevumu aprite. Tas norisinās visās valstīs, mainoties iedzīvotāju vēlmēm par sūtījumu saņemšanu un nosūtīšanu. Arvien vairāk klientu dod priekšroku pakomātiem jebkurā diennakts laikā, izmantojot drošus un parocīgus digitālos risinājumus. Cilvēku pieprasījums palielinās arī pēc iepirkšanās pašmāju un ārzemju interneta veikalos. Tas novērojams daudzviet Latvijas teritorijā, tai skaitā Talsu novada iedzīvotāju vidū. Kamēr vieni aicina Latvijas Pastu novietot novadā pēc iespējas vairāk pakomātu, citi pauž gatavību saņemt pasta pakalpojumus dzīvesvietā ar pastnieka starpniecību, mainoties tradicionālo pasta nodaļu konceptam.
Jāatzīst, ka pieprasījums pēc tradicionālās vēstuļu korespondences katru gadu samazinās ne tikai Latvijā, bet arī visās valstīs, visā pasta nozarē. Latvijā ik gadu ir vērojams “dabīgais” vēstuļu korespondences apjoma kritums 8-15% apmērā.
Pastnieks mājās bez maksas
Saskaņā ar Latvijas Pasta strukturālo pārmaiņu plānu, šogad piecas Talsu novada pasta nodaļas mainīs savu darbības formātu. Talsu 1. pasta nodaļa, kas atrodas Lielajā ielā 20, turpina sniegt pilna spektra pasta un finanšu pakalpojumus. Savukārt darbības formātu uz pasta pakalpojumu sniegšanu pēc pieprasījuma jeb “Pastnieku mājās” mainīs pārējās novada nodaļas. Mērsraga pasta nodaļa formātu mainīs martā, Dundagas pasta nodaļa – maijā, Valdemārpils un Sabiles – jūnijā, Rojas – septembrī.
Talsu novada – Abavas, Ārlavas, Balgales, Dundagas, Ģibuļu, Īves, Kolkas, Ķūļciema, Laidzes, Laucienes, Lībagu, Lubes, Mērsraga, Rojas, Strazdes, Valdgales, Vandzenes, Virbu pagasta un Sabiles, Stendes, Valdemārpils pilsētas – iedzīvotāji Latvijas Pasta pakalpojumus saņems ekonomiski saimnieciskā un klientiem īpaši draudzīgā veidā – savā dzīvesvietā pēc pieprasījuma. Talsu pilsētas iedzīvotāji pakalpojumus turpinās saņemt sev ierastā veidā – Talsu 1. pasta nodaļā.
Svarīgi atzīmēt, ka pastnieka vizīte ir bez maksas. Pastnieka apmeklējumu var pieteikt katru darbdienu, zvanot uz Latvijas Pasta klientu atbalsta tālruni: 27008001 vai 67008001. Latvijas Pasta speciālisti ir atsaucīgi, gatavi sniegt atbalstu un skaidrot iedzīvotājiem interesējošos jautājumus gan darba dienās, gan brīvdienās: P-Pk 8.00-20.00; S, Sv 9.00-17.00.
Pēc pieteikuma pastnieks ierodas pie klienta nākamajā darba dienā no plkst. 8.00-16.30. Pastnieka vizīte ir bez maksas, un viņš klienta dzīves vietā nodrošina šādus pasta un finanšu pakalpojumus:
- iekšzemes un pārrobežu vienkāršu, izsekojamu, ierakstītu un apdrošinātu vēstuļu korespondences un pasta paku sūtījumu pieņemšana un nosūtīšana;
- pastmarku, aplokšņu, pastkaršu un sūtījumu iepakojumu iegāde;
- preses izdevumu abonēšana;
- iemaksas/izmaksas Pasta norēķinu sistēmā;
- naudas pārvedumu izmaksa;
- pensiju izmaksa;
- komunālo maksājumu un citu rēķinu apmaksa.
Kā nosūtīt vēstuli savai ārzemju radiniecei?
Pastnieka sniegtie pasta pakalpojumi klienta dzīvesvietā ir izdevīgi, droši un ērti, jo pastnieks klienta dzīvesvietā sniedz tos pašus pakalpojumus, kas ir pieejami pasta nodaļā: vēstuļu korespondences un pasta paku sūtījumu piegādi, pieņemšanu un nosūtīšanu, pastmarku un aplokšņu iegādi.
Klientam, zvanot uz atbalsta tālruni, gan jāpiesaka pastnieka vizīte mājās, gan jāpasaka, ka vēlēsies iegādāties aploksni, atklātni un noteikta nomināla pastmarku. Pastnieks ieradīsies pēc pieteikuma un piegādās nosauktās preces. Vēstuli jānodod pastniekam, kurš parūpēsies par tālāku piegādi adresātam. Papildus atgādinām, ka Talsu novadā ir vēstuļu kastes, ar kuru izvietojumu aicinām iepazīties šeit.
Kā rīkoties, ja pastkastē saņemu paziņojumu, ka man pienācis sūtījums?
Saņemot aicinājumu par sūtījuma izņemšanu, Talsu novada iedzīvotāji var pieteikt sūtījuma bezmaksas piegādi savā dzīvesvietā, piesakot to pa tālruni 27008001 vai 67008001. Sūtījumu piegāde aizvien vairāk tiks organizēta uz pakomātiem.
Latvijas Pasta pakomāti – droši un ātri
Latvijas Pasts visā Latvijas teritorijā jau ir novietojis 220 pakomātus. Šajā gadā pakomātu skaits pārsniegs 400. Talsos, Rīgas ielā 8 (pie veikala Maxima) un Dundagas ielā 18 (pie veikala Rimi) pakomāti jau ir novietoti un nodrošina ērtu sūtījumu saņemšanu un nosūtīšanu. Jau februārī klientu ērtībām Latvijas Pasts novietos pakomātu Mērsragā, Dundagā – martā, Valdemārpilī un Sabilē – aprīlī, Rojā – maijā. Latvijas Pasta pakomātu karte atrodama šeit. Uzņēmums pilnveido arī klientu pašapkalpošanās sistēmu, lai sūtījumu noformēšana, izsekošana un citas funkcijas klientiem būtu ērtāk lietojamas.
Kā seniori turpmāk saņems pensijas?
Pensiju, pabalstu vai atlīdzības piegādi klientu dzīvesvietās Latvijas Pasts nodrošina līdzšinējā kārtībā – izmaiņas šī pakalpojuma sniegšanā nav paredzētas.
Talsu novada iedzīvotājiem, kuri izmanto PNS pakalpojumu, Latvijas Pasts piedāvā arī VISA maksājumu debetkartes priekšrocības. Ar šo karti, kas ir saistīta ar PNS kontu, var norēķināties tirdzniecības vietās un iepirkties internetā, kā arī izņemt skaidru naudu gan pasta nodaļās, gan jebkurā bankomātā.
Latvijas Pastam ir arī līgums ar VSAA par pensiju piegādi saņēmēju dzīvesvietā. Šo risinājumu izmanto vairāk nekā 50 tūkst. Latvijas senioru, un šis skaidras naudas piegādes pakalpojums klientam izmaksās 2,39 eiro.
Latvijas Pasts vienmēr ir atvērts dialogam un ar dziļu izpratni gatavs uzklausīt ikvienu viedokli, vienlaikus uzņēmums aicina izprast centienus īstenot strukturālās pārmaiņas, kuru rezultātā garantēs gan kvalitatīvākus un ērtākus pasta sūtījumu aprites un finanšu pakalpojumus, gan efektīvāku resursu izmantošanu. Ņemot vērā, ka Latvijas Pasts ir valsts kapitālsabiedrība, uzņēmuma mērķis ir sniegt sabiedrībai iespējami lielāku labumu, tai skaitā nodrošināt saimnieciskās darbības rentabilitāti, kas ir tiešās iedzīvotāju interesēs.