Multipakalpojumu uzņēmums „Tele2” šī gada septembra sākumā plāno atteikties no 3G tehnoloģijas Talsos un Talsu novada Abavas pagasta Veģos, Balgales pagasta Balgalē, Dundagas pagasta Dundagā un Mazirbē, Ģibuļu pagasta Pastendē, Spārē un Talsciemā, Īves pagasta Tinģerē, Laucienes pagasta Laucienē, Lubes pagasta Lubē, Kolkas pagasta Kolkā, Ķūļciema pagasta Ķūļciemā, Laidzes pagasta Laidzē un Zvirgzdos, Lībagu pagasta Andumos, Dižstendē un Kamparkalnā, Mērsraga pagasta Mērsragā un Upesgrīvā, Rojas pagasta Rojā, Kaltenē un Melnsilā, Valdgales pagasta Pūņās, Vandzenes pagasta Vandzenē, Virbu pagasta Jaunpagastā, kā arī Sabilē, Stendē un Valdemārpilī, lai izmantotu frekvences 4G un 5G tīkla attīstībai.
3G šobrīd vairs nespēj konkurēt ar jaunāku paaudžu mobilo sakaru tehnoloģijām un nav piemērota mūsdienu mobilo sakaru lietošanas paradumiem. Šobrīd tikai 1 % no mobilajiem datiem tiek patērēti 3G tīklā, turklāt aizvien vairāk klientu arī balss zvanus veic 4G tīklā, izmantojot moderno VoLTE tehnoloģiju, kas nodrošina ātrāku zvana savienojuma laiku, augstāku balss un video zvanu kvalitāti.
Kā atzīmē „Tele2”, balss zvani turpmāk tiks veikti 2G un 4G tīklā, izmantojot VoLTE tehnoloģiju, kā arī drīzumā visiem klientiem būs pieejama VoWiFi tehnoloģija, kas ļaus veikt balss zvanus WiFi tīklā.
„Tele2” par saviem plāniem ir informējis un turpinās informēt tos klientus, kuriem ir telefoni, kas atbalsta tikai 2G un 3G tehnoloģiju, vai arī iekārtās ir ievietotas 3G SIM kartes. SIM karšu maiņa ir bez maksas, bet vecās ierīces ir iespējams izmantot kā pirmo iemaksu jaunas ierīces iegādei. Uzņēmums aicina klientus, kas saņem no “Tele2” individuālu ziņu par nepieciešamību nomainīt SIM karti vai ierīci, to savlaicīgi izdarīt un neatlikt uz vēlāku laiku.
Šīs izmaiņas neietekmēs klientus, kuriem ir pēdējo trīs līdz četru gadu laikā ražoti viedtelefoni, kas darbojas 4G vai 5G režīmā. Savukārt tie „Tele2” klienti, kuri joprojām izmanto, piemēram, vecākās paaudzes telefonus ar taustiņiem un SIM karti nav mainījuši daudzus gadus, ir aicināti apmeklēt „Tele2” interneta lapu vai vērsties „Tele2” klientu centrā, lai pārliecinātos par SIM kartes derīgumu un veiktu tās maiņu, kā arī nepieciešamības gadījumā iegādātos jaunāku telefonu.
Piemēram, seniori, kuriem mobilais tālrunis nepieciešams tikai zvanīšanai, jo mobilo internetu nelieto, varēs turpināt izmantot savus esošos telefonus, jo zvani tiks veikti 2G tīklā.