Talsi

Jau ilgu laiku visus Valsts zemes dienesta (VZD) pakalpojumus var saņemt, izmantojot VZD elektroniskās sistēmas. VZD 2022. gada sākumā tika veikta izveidotā klientu apkalpošanas centru (KAC) tīkla izvērtēšana, lai to optimizētu. Izvērtēšanas rezultātā ir pieņemts lēmums neatjaunot klātienes klientu apkalpošanu KAC Talsos.

Valsts zemes dienests ir tieslietu ministra pārraudzībā esoša tiešās pārvaldes iestāde, kas savas kompetences ietvaros pārzina zemes kā nacionālās bagātības un ar to saistīto objektu valsts uzskaiti un pārraudzību, lai nodrošinātu tās sekmīgu izmantošanu un aizsardzību.

Lai mazinātu Covid-19 infekcijas izplatības riskus,  kopš 2020. gada marta tika ieviesti ierobežojumi VZD pakalpojumu pieejamībai klātienē. VZD no 2. maija atsāka klientu apkalpošanu klātienē 18 klientu apkalpošanas centros  Latvijā – Cēsīs, Balvos, Bauskā, Daugavpilī, Gulbenē, Jelgavā, Jēkabpilī, Jūrmalā, Kuldīgā, Liepājā, Limbažos, Madonā, Ogrē, Rēzeknē, Rīgā, Tukumā, Valmierā un Ventspilī.

Vērtējot pieprasījumu pēc VZD pakalpojumu saņemšanas klātienē Talsos, secināts, ka tas pēdējo trīs gadu laikā ir bijis ļoti neliels un viena klātienes pakalpojuma nodrošināšana dienestam ir ekonomiski neizdevīga.

Tas, ka dienests izbeidz klātienes klientu apkalpošanu KAC Talsos, nemazina iedzīvotāju iespējas saņemt nepieciešamo pakalpojumu, un to iedzīvotāji var izdarīt gan klātienē kādā no dienesta KAC, gan izmantojot attālinātās pakalpojumu pieprasīšanas un saņemšanas iespējas.

Talsu novada iedzīvotāji pēc iepriekšēja pieraksta konsultāciju var saņemt, apmeklējot kādu no dienesta KAC, tajā skaitā Tukumā (attālums no Talsiem – 53 km) un Kuldīgā (attālums no Talsiem – 60 km).

Pieteikties klātienes klientu apkalpošanas centra vai arhīva apmeklējumam, kā arī tiešsaistes konsultācijām var zvanot uz informatīvo tālruni +371 67038800 vai rakstot uz e-pastu info@vzd.gov.lv.

Klientiem joprojām ir iespēja pieteikties arī personalizētai konsultācijai tiešsaistē  programmā Zomm vai Webex.

Latvijas valsts pārvaldē, tostarp VZD, pakalpojumus var saņemt elektroniski – tas ir nodrošināts neatkarīgi no nepieciešamības ierobežot Covid-19 pandēmiju. Klienti aicināti izmantot un saņemt pakalpojumus, tos pasūtot:

portālā Kadastrs.lv;portālā  Latvija.lv, izmantojot e-pakalpojumu „Priekšlikuma, sūdzības, jautājuma vai lūguma iesniegšana” (šajā gadījumā iesniegums derīgs bez droša elektroniskā paraksta);sūtot ar drošu elektronisko parakstu parakstītu iesniegumu uz oficiālo e-adresi;sūtot ar drošu elektronisko parakstu parakstītu iesniegumu uz kādu no klientu apkalpošanas centra elektroniskām pasta adresēm.

Tuvākajā laikā portālā www.kadastrs.lv tiks ieviests e-pakalpojums „Iesniegums Valsts zemes dienestam” kurā būs iespēja iesniegt iesniegumu par pakalpojumu elektroniski bez droša elektroniskā paraksta, un pievienojot tam pakalpojuma izpildei nepieciešamos dokumentus.

Plašāka informācija par klientu apkalpošanas centru darba laikiem un arhīvu glabātavu darba laikiem.

Renāte Freiberga