Procesa apraksts
1.solis/Pakalpojuma pieprasīšana
Pabalstu var pieprasīt:
-kā vienreizējo pabalstu kopā ar dzīvokļa pabalstu;
-kā vienreizēju pabalstu cietā kurināmā iegādei.
Dzīvokļa pabalstu ir tiesīgs pieprasīt dzīvokļa īpašnieks, īrnieks vai dzīvokļa īpašnieka 1.pakāpes radinieks, kurš ikdienā dzīvo konkrētajā dzīvoklī.
Dzīvokļa pabalstu piešķir pēc iesnieguma un visu nepieciešamo dokumentu, kas apliecina tiesības saņemt dzīvokļa pabalstu, saņemšanas un izvērtēšanas.
Ģimene (persona), kura pieprasa dzīvokļa pabalstu, Sociālajā dienestā iesniedz:
-iesniegumu;
-īres vai apsaimniekošanas līguma kopiju (uzrādot oriģinālu);
-dokumentus par apsaimniekošanas (īres) maksas un maksas pakalpojumiem, kas saistīti ar dzīvokļa lietošanu, apliecinošus dokumentus (maksājumu kvītis u.c. pēc sociālā darba speciālista pieprasījuma).2.solis/Apstrādes solis
Sociālais dienests, ja nepieciešams, pirms pabalsta piešķiršanas veic pabalsta pieprasītāja sadzīves apstākļu apsekošanu.3.solis/Pakalpojuma saņemšana
Līdzdarbības pienākumi nav jāpilda:
-personai, kura viena audzina bērnu invalīdu;
-ģimenei, kurā bērnu invalīdu audzina abi vecāki un viens no vecākiem ir nodarbināts;
-ģimenei, kurā ir bērns līdz septiņu gadu vecumam, kurš neapmeklē pirmsskolas izglītības iestādi, un viens no vecākiem ir nodarbināts;
-valsts noteiktās vecuma vai invaliditātes pensijas un valsts noteiktā sociālā nodrošinājuma pabalsta saņēmējiem;
-personai, kas vecāka par 15 gadiem un iegūst izglītību klātienē vispārējās vai vidējās vai profesionālās vidējās izglītības iestādē vai ir pilna laika studējošais augstskolā;
-personai, kura no līdzdarbības pienākumu veikšanas atbrīvota citu objektīvu iemeslu dēļ.
Pabalstu izmaksā par faktiski veikto maksājumu vai mēnesī aprēķinātās maksas apmērā.
Pabalsts kurināmā iegādei mājokļos ar cieto kurināmo tiek piešķirts vienu reizi gadā.